reklama

Život rozmenený na drobné

Dnes by som chcel nadviazať na predchádzajúci článok Prekonať sám seba. Veľmi som sa potešil, že vás zaujal, určite sa v ňom našli mnohí z vás. Mňa nesmierne povzbudil tento môj ústretový krok, ktorým som prekonal sám seba, prekročil svoj tieň. Život nám prináša rôzne situácie a riešenie je len na nás. Ďalšie smerovanie určíme my. Skúsme sa pozrieť na život z pohľadu čísel, aké nové skutočnosti sa zrazu pred nami objavia. Zmení to váš pohľad na život, uvidíte.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Vezmime si ako príklad mňa, mladého muža, oslavujúceho na budúci rok 40 rokov. Aký to paradox, titulujem sa mladý avšak keď som bol skutočne mladý, ale nie muž ale chalan, pozeral som sa na 40 ročných ako na starých „fotrov". Američania hovoria The point of view alebo aj uhoľ pohľadu. Najlepšie na tom je však fakt, že ja sa naozaj tak cítim. Mlado. Fyzicky ako aj mentálne. Našiel som v sebe to umenie usmievať sa a pôsobiť na ľudí pozitívne, aj keď priznám sa, stále pracujem na jeho zdokonalení sa. Prináša my to nesmiernu energiu, chuť napredovať a žiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Naozaj dôležitá skutočnosť je žiť náš život teraz, v prítomnosti a nečakať len na budúcnosť, prípadne sa vracať do minulosti. Najmä, ako som vám avizoval na začiatku tohto článku, ak sa na náš život pozrieme z pohľadu čísel. Takže skúste to spočítať spolu so mnou.

Budem mať 40, aby sa nám to lepšie počítalo. Priemerná dĺžka života muža na Slovensku je, podľa najnovších štatistických údajov,71 rokov. Pozitívom je nárast tejto hranice. Za posledných deväť rokov sa zvýšila o 2 roky. Takže podľa štatistík mi zostáva ešte 31 rokov života. To je 11.315 dní. Nie je zlé, čo poviete, no poďme si to rozmeniť na drobné. Z tohto krásneho čísla musíme odrátať čas potrebný na spánok, teda aspoň ja ho potrebujem v priemere 7.5 hodín denne, takže - 3.536 dní. Samozrejme potrebujeme zmínusovať čas strávený pri dennej osobnej hygiene, možno budete so mnou súhlasiť ak uvediem ako „hygienický" časový údaj 1 hod, takže - 471 dní. Tiež sa potrebujeme stravovať (a to ja mám rád papkať), francúzska štatistika by však vyzerala trošku ináč. Určite si nakupujete potraviny, drogériu, šaty, a keďže rady sú naozaj dosť dlhé, strávime značnú časť nášho života nakupovaním a státím v rade. Spolu s presúvaním sa, naložením, vyložením, takže takou malou logistikou, skúsme k tomu priradiť časový údaj totožný s hygienickým, 1 hod/denne, takže - 471 dní. Nesmieme zabudnúť na cestovanie a prácu Teraz by som si dovolil uviesť údaj dosť individuálny, avšak použil som sám seba ako vzorku. Vychádza mi to skromných 50 hodín do týždňa, takže celkovo - 3.565 dní. Pošty, úrady, banky, tiež kategória sama o sebe, avšak určite ju musím pridať k mínusovým položkám, nakoľko určite ich nevnímam ako plusovú časovú investíciu do seba samého. A tiež nám zaberajú dosť času a aj vytvárajú dosť stresových situácií, navrhoval by som 0.5 hod/denne, celkovo - 235 dní. Posledným z dôležitých faktorov sú choroby, lekári, nemocnice, staroba (celý náš život sa scvrkne na návštevu lekára, obchodu a sledovaniu všetkých možných telenoviel). Teoretizujme, 1.211 dní. Myslím si, že všetky podstatné skutočnosti, ktoré nám ukrajujú z nášho času, sme asi spomenuli. Keď to spolu zosumarizujeme, dostaneme sa k tomuto, nie veľmi vábnemu, číselku. 1.826 dní. Takže nie 31 rokov ale iba 5! Tak to je niečo, to vám poviem. 5 rokov! Bŕŕŕ. Prvý krát ma z tohto výsledku až zamrazilo a vlastne druhý krát tiež, bŕŕŕ. Je to len uhoľ pohľadu rozmenený na drobné. Teraz ste určite vzali kalkulačky a začali ťukať. To je dobre, pretože vás to oslovilo a začali ste sa nad tým aj vy zamýšľať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno si tie čísla upravíte podľa seba, možno skrátite „hygienický" čas, prípadne budete menej spať... to je na vás. Určite však začnete žiť viac v prítomnosti ako čakaním na budúcnosť. Mňa osobne to naozaj nakoplo, chcem toho stihnúť čo najviac, chcem cvičiť, chcem písať, čítať, chcem saunovať, samozrejme dovolenkovať, chcem mať vlastnú rodinku, plniť si svoje sny...je toho toľko a teším sa, že som sa dostal k tej informácii teraz a nie neskôr. Teším sa spolu s vami. Život je krásny a preto ho žime hneď teraz.

Posielam vám všetkým toľko pozitívnej energie, koľko si želáte. Buďte šťastní, buďte usmievaví a tešte sa zo života tak ako ja.

Stanislav Barta

Stanislav Barta

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  1x

pozitívne naladený optimista Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu