reklama

Ako to vlastne bolo 11

Takže BF je už definitívne BFX, teda aspoň čo sa nájomného vzťahu týka. Už zostáva iba prehlásiť lízing a kapitola BF je uzavretá. Začína sa nová kapitola BFX. Jedného pekného júnového dňa (aby som bol úprimný, vlastne neviem, či bolo pekne) som prišiel do leasingovej spoločnosti a požiadal som o postúpenie práv a povinností zo starej spoločnosti BF na novú spoločnosť BFX. Možný termín podpísania sme si predbežne dohodli na koniec júna, aby sme to ešte stihli pred dovolenkovým obdobím. A stihlo sa to, teda myslím tým vypracovanie dokumentácie zo strany leasingovej spoločnosti. Kontaktovali ma ako kontaktnú osobu (všade som bol vedený ako kontaktná a zodpovedná osoba) a požiadali ma o prevzatie a následné podpísanie potrebných dokumentov. Stalo sa, dokumenty som prevzal a za spoločnosť aj na mieste podpísal. Hneď ako som vychádzal z budovy, volal som Škvárovi: „Treba podpísať dokumenty z lízingovky, zavolaj mamine a dohodni si to s ňou." „OK, stretneme sa o druhej v kancli. Aj tak musím ísť zobrať doporučenú poštu, je tam niečo z daňového a tuším elektrárne, čau!" znela jeho odpoveď. „Čau!" rozlúčim sa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Medzitým život v BF bežal svojím každodenným tempom. Blížilo sa leto, už druhé leto, druhá „uhorka" v BF. Tento rok som sa lepšie pripravil na úbytok cvičiacich. Väčší dôraz som kládol na detské tábory, sústredenia a samozrejme na návštevníkov letnej terasy - upravenej letnej terasy, spolu so sprchou, bazénom, detským bazénom, lehátkami a grilom. Terasa pred kaviarňou prešla tiež úpravami, vrátane nového koberca, slnečníkov a ratanového sedenia. Pribudlo čapované pivo a miešané nápoje. Ako novinku som pripravil niekoľko letných akcií: Oldies party, bazénová párty, gril párty a najväčšiu narodeninovú párty spojenú s výročím svadby, so všetkým, čo k tomu patrí, vrátane STV a Markízy. Dúfam, že sa to všetko podarí a nepocítime tú uhorku tak, ako minulé leto. Na moje veľké prekvapenie sa Škvára staval k tomu skepticky: „Keď si chceš riešiť akcie, tak si ich rieš. Podľa mňa to nemá veľký význam. Ja odchádzam na 20. júna na dovolenku a vrátim sa niekedy 7. júla. Malá bola na operácii a doktor povedal, že v rámci rekonvalescencie by jej veľmi prospel vlhký morský vzduch. Moja mamina ti bude volať kvôli tým potvrdeným podkladom," oznámil mi v deň odchodu. „Veď keď chceš, príď za nami," povedal viac alibisticky ako kamarátsky. „Nemôžem odísť, veľmi dobre to vieš, kto by tu zostal? Takže šťastnú cestu a peknú dovolenku, ja tu zostanem," odpovedám skôr sebe ako jemu, pri pohľade na výraz v jeho tvári. Spokojne si dopil mojito, ktoré som mu urobil spolu s ľadovou kávou, podal mi ruku a odišiel. Po jeho odchode som si znovu uvedomil, že som sám. Keď nemal kto robiť vo wellness, nezaujímalo ho to. Keď ochorela čašníčka a nemal kto robiť za barom, tiež ho to nezaujímalo. Keď dala upratovačka výpoveď a nemal kto upratovať, detto. Všetky problémy som riešil s Beátou, tá však tiež začiatkom júla odchádza na dovolenku do Bulharska a vráti sa začiatkom augusta. „Nevadí, vydrž to, bude dobre," hovorieval som si čím ďalej tým častejšie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počas týždňa, ktorý Škvára strávil v Chorvátsku, som urobil prvú akciu - Oldies párty. Prišla aj jeho mamina a oslávila tu narodeniny. Náležite som sa o ňu a jej hostí postaral a pri vhodnej príležitosti som sa jej opýtal na leasingové podklady, ktoré mala podpísať. „S Robkom som sa dohodla, že keď sa vráti z dovolenky, musíme si ešte povedať zopár vecí. Jeho otec odmieta podpísať to ručenie, budeme sa musieť o tom ešte porozprávať." „Samozrejme," odpovedal som „dobre sa bavte a ak by ste čokoľvek potrebovali, pokojne na mňa obráťte." „Ďakujeme veľmi pekne, Stanko, ste naozaj zlatý človek a Robko musí byť vďačný za takého spoločníka," znelo poďakovanie a naozaj ma potešilo. Akcia mala veľký úspech a klienti, známi, rodina a kamaráti sa už tešili na ďalšiu. To ma povzbudilo a tiež som sa tešil na ďalšiu akciu. Mala konať pri bazéne a nazval som ju „Pool party"...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6. alebo 7. júla prišiel Škvára z dovolenky a na druhý deň sa prišiel pozrieť do BF. Ja som pracoval už štvrtý deň v kaviarni, zničený z tropických horúčav, znásobených vykurovaním chladiarenských zariadení pod barom. On zrelaxovaný, opálený, podal mi ruku a pozdravil sa otázkou: „Čau, tak ako to ide? Máme nejaké dobré biele vínko?" pozrel sa do chladničky, zobral si fľašu a presunul sa na recepciu, kde popíjal spolu s recepčnými. Či nie som náhodou hladný, či nepotrebujem umyť riad, pomôcť..., to ho nezaujímalo. Nechápem, ako môže byť niekto taký sebecký a myslieť len a len na seba a na svoje potreby. Pozeral som sa, ako si pripíja a mal som chuť skríknuť: „Môžeš ísť láskavo sem a pomôcť mi, aby som sa mohol aspoň najesť!" Bol som však taký zaskočený jeho bezohľadnosťou a sebeckosťou, že som sa nezmohol ani na slovo. Každý deň alkohol, ako keby bol už od neho závislý. Asi aj bol, veď normálny človek nemôže toľko chľastať a dokonca ešte aj vtedy, keď šoféroval. Samozrejme sa s ním, potom, čo začal piť, už nedalo komunikovať. Vždy ma odbil: „Ty myslíš len na prácu, trošku sa uvoľni a porozprávame sa zajtra," a túto klauzulku používal dosť často. Uvedomil som si, že tohto človeka vôbec nepoznám a jediné na čo myslí, je on sám. V mojom živote som stretol už veľa sebeckých ľudí, ale toto precitnutie ma úplne zaskočilo. Nehovoriac už o nositeľovi tejto „krásnej" vlastnosti, ktorou bol môj spoločník. Život je niekedy naozaj veľmi zaujímavý, plný záhad, spoznávaní, chápaní aj nechápaní!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A aby som nezabudol, zmluvy potrebné k postúpeniu práv a povinností, jedinú vec, ktorú som od neho žiadal, vynímajúc financie, ktoré navrhol zabezpečiť sám a to od prvého dňa nášho zoznámenia, nevybavil a mal na to pripravených dosť argumentov. Medzi inými argumentmi boli samozrejme aj: „Veď je leto, dovolenky, prázdniny... potom to vybavíme." Veľmi pekne povedané: „Vybavíme." Sám by som to krajšie nepovedal. Prosto, kde nie je vôľa, nie je ani výsledok, resp. je, ale aký? Už Lenin hovorieval „Kto chce, hľadá riešenie, kto nechce, hľadá výhovorky." Silná to myšlienka a veľmi, veľmi realistická!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Leto bolo v plnom prúde, ľudia si užívali naše terasy pri kaviarni a pri bazéne, samozrejme vrátane Škváru. Ten si to užíval plnými dúškami mojita. Denne ich vypil aj desať, k tomu ľadové kávy, čapované pivá, bazén... Skrátka pohodička. Jedného krásneho letného dňa mi hovorí: „Už ma to tu nebaví, dohodli sme sa s Mirkou a chalanmi, že na budúci týždeň v utorok ideme do Chorvátska. Mohol by si prísť za nami." „Asi by som aj prišiel na dva - tri dni. Zisti, ako je to s ubytovaním, a uvidím." Veď predsa nebudem ja stále pracovať, zatiaľ čo on si užíva život. Potrebujem už naozaj vypnúť. Nemal som voľno dva dni po sebe asi dva roky, nehovoriac už o normálnej štrnásťdňovej dovolenke. Telo aj myseľ potrebuje občas vypnúť a tak by som išiel aj ja, prečo nie. Aspoň ho budem mať možnosť lepšie spoznať, doteraz stále nemal čas. Tam sa nebude mať kde a za čo „schovávať"!

A máme tu utorok a s ním aj ich odchod do Novigradu. „Zavolám ti, keď vybavím ubytovanie, zatiaľ sa tu maj," lúči sa so mnou Škvára. „OK, šťastnú cestu!" lúčim sa aj ja. Mal som strašnú chuť sadnúť si k nim do auta a odfrčať s nimi, už to naozaj potrebujem. Cítim, že mám absolútne vybité baterky, zdroj životnej energie je prázdny a je nutné ho doplniť. Len takú „maličkosť" musím ešte vyriešiť - spoločnosť, partnera, s ktorým by som tam išiel. Už som aj zabudol pri tých všetkých pracovných problémoch, ťahajúcich sa už rok a pol, čo mám robiť, čo si mám zbaliť, aké inštrukcie dať rodičom ohľadne môjho psa, domu... A hlavne s kým pôjdem. S kamarátom som nechcel ísť, aby si to náhodou niekto zle nevysvetľoval. Ľudia to tak zvyknú vnímať: „Ten ide s chlapom na dovolenku, so žiadnou ženou nie je vo vzťahu. Nebude on trošku inak sexuálne orientovaný?" A tak som sa začal zamýšľať nad nežnejšou bytosťou našej populácie. Nemal som vážnu známosť a zároveň som nechcel ísť s niektorou, ktorú nepoznám alebo mi je cudzia. Tým sa okruh možných „adeptiek" zúžil na maličké číselko. „Veď máš toľko ctiteliek, si sympatický mladý muž, ty nemôžeš mať predsa problém," vravievali mi všetci naokolo. No skutočnosť, ako to už býva, bola iná. Stráviť s niekým dovolenku, nie je ako ísť do kina, baru či na večeru. Až pri takýchto rozhodnutiach zistíte, akých ľudí máte naozaj radi a vedeli by ste s nimi stráviť tri dni v tesnom kontakte. Nebude mi liezť na nervy po dvoch hodinách, nebude sa chcieť zabávať až do rána, nebude ješitná ...? No to obyčajne bývajú chlapi, to je pravda a aj ja, to priznávam. A čo keď jej nebudem vyhovovať ja? Možno v noci chrápem, možno rozprávam zo sna, možno sa k nej budem správať arogantne. Toľko otázok sa na mňa valilo a odpovede žiadne. Nakoniec som sa rozhodol pre Katku. Poznali sme sa z BF, bola našou top klientkou. Vysoká, štíhla, samostatná, sčítaná a milovala šport. Zavolal som jej a navrhol som jej trojdňový výlet do Chorvátska. Bola prekvapená a zaskočená zároveň: „Si ma zaskočil, to myslíš vážne? Si to musím premyslieť. Dám ti vedieť." „OK, bol by som rád, ak by si išla," ukončujem môj návrh, „vo štvrtok by sme išli a v nedeľu sme naspäť..." „Medzitým mi Škvára poslal sms, ako bolo jeho zvykom s potvrdením ubytovania v hoteli. „Keď budeš prechádzať hranice s Chorvátskom, zavolaj mi a budem ťa čakať,", znel záver sms. Odpísal som mu, že ďakujem a budem mu volať.

V stredu som dal potrebné inštrukcie ohľadom BF, môjho psa, môjho domu ako aj ďalších vecí, ktoré treba zabezpečiť počas mojej neprítomnosti, pripravil som auto a čakal som na vyjadrenie Katky. Deň pred odchodom súhlasila: „Auto si nechám na OMV pred Auparkom a tam sa stretneme." „Dohodnuté!" teším sa. Cestovná horúčka, aj keď na takú krátku dobu, začala páliť v tom rozpálenom júlovom dni.

pokračovanie zajtra...

v prípade záujmu, prepošlem e-mailom full verziu

Stanislav Barta

Stanislav Barta

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  1x

pozitívne naladený optimista Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu