reklama

Ako to vlastne bolo 9

Aby som nezabudol: rád by som vás zoznámil s našou Beátkou Agalarevou. Naša Beátka pracovala dlhé roky v tomto fitness centre ako inštruktorka. Keďže mala bohaté skúsenosti, odporučil som ju na zaškolenie pri zavádzaní fitness novinky Flowin a jeho precvičovaní. V tom čase to bola absolútna novinka. Moji dobrí známi, lekári, ma oslovili, či by som nechcel spolupracovať pri zavádzaní tohto cvičenia na náš fitness trh. A tak sme v BF uskutočnili prezentáciu spojenú s odborným výkladom. Ako inštruktorku som odporučil práve našu Beátku. Vyšlo to! Dá sa povedať, že to bola „bomba" a o cvičenie bol hneď od začiatku enormný záujem a musím uznať, že to bolo práve pričinením našej Beátky. Cvičenia bývali šesťkrát do týždňa a v niektoré dni aj dvakrát za deň. Čiže úspech. Úspech v BF rovná sa odmena - inštruktori boli odmeňovaní podľa počtu cvičení v danom mesiaci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Raz, začiatkom roka, prišla za mnou naša Beátka a hovorí mi: „Stanko, mala by som na teba prosbu," začala, „vieš, že ťa mám veľmi rada a vážim si ťa nielen ako môjho šéfa, ale aj ako človeka. Podľa mňa si naozaj veľký človek a ja som vďačná, že sa môžem od teba učiť. Ako si sa dozvedel z nášho posledného rozhovoru, rozviedla som sa a potrebujem ešte jednu prácu, keďže to finančne neviem utiahnuť. Mám dve deti a ešte musím prispievať na domácnosť aj mame. Z tohto môjho platu to nedokážem. Šiť už nechcem (naša Beátka totiž šila šaty na objednávku), veľmi ma to vyčerpáva a nemám k tomu vzťah. Robila som to kvôli dcére. Chcela by som pracovať tu v BF, pri tebe, lebo si myslím, že pod tvojim vedením je tu budúcnosť a aj ja tu mám perspektívu. Zo všetkých predchádzajúcich prevádzkovateľov ty máš najväčší vzťah a cit pre prevádzkovanie zariadenia tohto typu. Je to z teba úplne cítiť, že je to tvoj život. A ľudia, keď sa s nimi rozprávam, majú veľmi podobný názor. Počúvam len samé chvály. Ja som tu od prvého otvorenia ešte nemeckou firmou. Vtedy to bolo plánované ako klubové zariadenie... Veľmi rada by som vykonávala aj inú prácu ako len inštruktorskú. Ak by si niečo vymyslel, hoci aj upratovanie, bola by som ti do smrti zaviazaná." Pozrela sa na mňa a zapálila si cigaretu. Pozorne som ju počúval, a preto, že som ju vnímal ako oddanú a pracovitú ženu, milujúcu šport a BF, rozhodol som sa ponúknuť jej miesto mojej asistentky. „OK, Bei, skúsili by sme to. Budeš mať na starosti upratovačky, objednávanie hygienických potrieb, prípravu oznamov, letákov ako aj zabezpečovanie maratónov a akcií. Bude to na dohodu a odmena bude vo výške rozdielu, ktorý potrebuješ finančne vykryť, súhlasíš?" navrhujem a podávam jej pomocnú ruku. „Samozrejme, že súhlasím!" Od radosti vyskočí a objíme ma, „veľmi sa teším, určite nebudeš sklamaný a nikdy ti to nezabudnem!" Naozaj pekný pocit, keď môžete niekomu pomôcť a vidíte, aký je šťastný a vďačný. Hrialo ma pri srdci. Veď sme predsa jeden tím, jedna rodina a musíme si pomáhať, pomyslel som si.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Február 2010. Nová firma s názvom BFX je na svete. Škvárova mamina a môj tatino sú jej jedinými vlastníkmi a zároveň konateľmi. Samozrejme konanie za spoločnosť vykonávame Škvára a ja, na základe plnomocenstiev. Vzhľadom k tomu, že Škvára nevybavil žiadne sľubované peniaze, záväzky voči prenajímateľovi stále narastali, 19. februára 2010 bola spoločnosti BF doručená výpoveď z nájmu. Ďalšia trpká skutočnosť a fakt zapísaný do kroniky BF. Kroniky takej krátkej, že ani neviem, či by som ju mal nazývať kronika. Už som zase v dôverne známej situácii. Neviem, ako ďalej! Neviem, čo bude nasledovať. Hneď ako Škvára prišiel z pošty s výpoveďou, sadli sme si a dohodli sa na postupe. Keď som sa ho opýtal na sľubované peniaze, len odvrkol, že firma nespĺňa požiadavky kladené bankovými inštitúciami, a teda nám nechcú žiadne poskytnúť. Nemusím sa vraj báť, majú mu každým dňom prísť osobné finančné prostriedky zo zahraničia, ktoré je ochotný dať do firmy a splatiť tak záväzky voči prenajímateľovi. Zdržal sa v BF asi štrnásť minút, pretože musel ísť za deťmi. Na záver nášho krátkeho rozhovoru sme sa dohodli, že budeme kontaktovať pána Bencza, zastupujúceho prenajímateľa a že s ním dohodneme podmienky splatenia záväzku voči prenajímateľovi. Chceli sme s ním dohodnúť aj podmienky po splatení tohto záväzku a následné podpísanie novej nájomnej zmluvy na novú spoločnosť. Samozrejme som mal všetko spomenuté dohodnúť sám. Pristúpil som na túto neľahkú úlohu pod podmienkou poskytnutia už niekoľko krát avizovaných financií zo strany Škváru. Na druhý deň som kontaktoval pána Bencza a požiadal ho o stretnutie. Neuspel som však. Na jeho výčitku: „A načo sa chcete stretávať, pán Barta? Treba uhradiť nájomné za niekoľko mesiacov a potom sa môžeme stretávať a dohadovať, čo bude ďalej a to aj v súvislosti s podpisom novej nájomnej zmluvy," som mohol iba súhlasne prikývnuť. „Samozrejme, pán Bencz, súhlasím s vami, chcel som si len dohodnúť termín uhradenia nášho záväzku a zároveň termín uzatvorenia nájomnej zmluvy na nový subjekt. Zatiaľ sme v pozícii nájomcu, ktorý dostal výpoveď, a nemáme doklad o tom, že v prípade úhrady záväzku nám bude obnovený." „Máte moje slovo, že v prípade úhrady môžeme podpísať novú nájomnú zmluvu s podobnými podmienkami, akú ste mali uzatvorenú s BF," pokračoval s autoritatívnym tónom v rozhovore Bencz, „viac vám neviem sľúbiť." „Mohol by som vás poprosiť aspoň o e-mail potvrdzujúci váš sľub?" položil som otázku, očakávajúc skôr negatívnu odpoveď. „Pán Barta, pozerám hokej a keď skončí, môžem sa na to pozrieť a pošlem vám to do e-mailu. Do počutia." „Do počutia," odpovedal som a zložil mi telefón. O výsledku som informoval Škváru. Bol s ním spokojný a povedal, že rieši tie financie. Ďalší deň s veľkým otáznikom, čo bude s BF. Koľko ešte bude takých dní a kedy už budem môcť konečne pracovať bez týchto stresov? Koľko to vydržím bez ujmy na mojom zdraví, na mojej duši. Dva dni po mojom rozhovore s pánom Benczom a Škvárom, mi volá Škvára a informuje ma o ďalších záujemcoch, s ktorými vraj rokoval Bencz o uzatvorení nájomnej zmluvy. „A najlepšie na tom celom je, že Andersen by mal byť ten, kto to tu bude manažovať v mene tých nových záujemcov" vystrelil Škvára. Zostal som ako obarený, stratil som hlas, aj chuť žiť. Človek, ktorý je stále súčasťou firmy BF, koná proti jej záujmom a snaží sa lobovať za nových záujemcov o prenájom, resp. prevádzkovanie priestorov, stavebne upravených, zariadených a technicky vybavených BF. Človek, ktorého zásluhou skoro skrachovala spoločnosť BF, spoločnosť dodávajúca stroje a v konečnom dôsledku môže aj mňa pripraviť o takmer 100.000,- EUR. Nevedel som, či sa mám smiať, či plakať, či si ísť rezervovať izbu v Pezinku na Cajle. Úder pod pás a veľmi sofistikovaný. „Hneď idem volať Benczovi a zistím, čo sa deje," odvrknem Škvárovi. „Dobrý deň, pán Bencz, nevyrušujem? Chcel by som vás poprosiť o informáciu," začal som telefonát. „Mám málo času. Čo potrebujete? Máte peniaze?" odbíja ma Bencz. „Ešte nie. Dopočul som sa, že ste mali stretnutia smerujúce k uzatvoreniu nájomnej zmluvy s novým subjektom, a preto sa chcem spýtať, či je to pravda?" nedám sa odbiť. „Mali sme určité stretnutia so záujemcami, ktorí nevedeli preukázať dostatočnú solventnosť, aby sme s nimi vstúpili do zmluvného vzťahu. Nič to však nemení na uhradení záväzku z vašej strany," dodáva Bencz. „Máte na to právo, len som vás chcel poprosiť o dodržanie prísľubu potvrdeného ho aj v e-maily, že keď vám uhradíme záväzok, tak podpíšete nájomnú zmluvu s nami," vyslovujem želanie na jeden nádych. „Pán Barta, uhraďte záväzok a ja vám garantujem uzatvorenie zmluvy s vašou novou spoločnosťou. Teraz ma prosím ospravedlňte, mám prácu. Do počutia!" ukončil Bencz. „Do počutia," ukončil som aj ja. Hneď volám Škvárovi a informujem ho o výsledku rozhovoru. „Musíme rýchlo konať," začal Škvára, „to nesmieme nechať na náhodu, keď máš možnosť, zožeň aj ty nejaké peniaze, musíme im to vyplatiť," nadväzuje Škvára. „Bohužiaľ, ja nemám kde tak rýchlo vybaviť peniaze, ktoré ty sľubuješ od vtedy, ako si prišiel do firmy, resp. sľuboval si ich ešte pred tvojím vstupom. A stále nič!" reagujem. „Ja za to nemôžem, že firma nemá výsledky a nechcú nám dať úver," odpovedá Škvára. „Tak na základe čoho si sľuboval tie financie?" pýtam sa. „To teraz nie je dôležité. Musíme to riešiť, aby sme o to neprišli. Idem to riešiť, čau!" končí debatu môj skvelý spoločník. A ja som zase presne tam, kde pred niekoľkými mesiacmi. Asi je to tu začarované. Alebo som pobosorovaný ja a nemám súdené tu podnikať. Už od vzniku projektu BF sú len a len problémy a stresové situácie s existenčným obsahom. Vraví sa: Čo ťa nezabije, to ťa posilní. Teraz to vidím sám na sebe, že človek vydrží naozaj dosť. Asi viac ako kôň!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

pokračovanie zajtra...

v prípade záujmu prepošlem e-mailom full verziu

Stanislav Barta

Stanislav Barta

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  1x

pozitívne naladený optimista Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu