reklama

Novodobí zlodeji t-com alias t-mobile.

Človek by si pomyslel " nemecká precíznosť a kvalita ", opak je však pravdou, teda aspoň na základe mojich osobných skúseností. Celé sa to začalo asi pred 3 rokmi, keď som požiadal môjho známeho v t-come o preloženie už existujúcej pevnej linky z mojej kancelárie do môjho domu. Nevyužíval som túto telefónnu linku v kancelárii, keďže moja práca je v prevažnej miere "outdoorová" a tiež 21. storočie je o mobilnej a dátovej komunikácii.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Požiadal som o tú zmenu kvôli pripojeniu na internet, čiže dátovým službám. Môj známy, po preverení určitých mne neznámych skutočností, mi oznámil " to nebude žiadny problém, najneskôr do troch týždňov budete mať uskutočnenú prekládku a pripojenie na internet ", tak s touto skutočnosťou som bol spokojný. Podpísali sme potrebné dokumenty a čakal som na deň D. Prešli, resp. preleteli, tie tri týždne a nič. Volal som mojemu známemu, určite viete prečo, avšak odporučil mi ešte počkať. A tak som čakal ďalší týždeň, dva a stále nič. Po mojej ďalšej urgencii u môjho známeho, som dostal odpoveď " no viete, je leto, dovolenky, trošku dlhšie to trvá, keď bude niečo nové, dám vám vedieť ". "OK" znela moja odpoveď a akožto správny Slovák, pekne poslušne som čakal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aké však bolo moje prekvapenie, keď mi prišla domov faktúra na mnou odobratých služieb. Hneď som volal známemu ale keďže bolo leto, tiež sa bol slniť a kúpať mimo SR a tak ma len odporučil na najbližšiu pobočku t-comu, spísať reklamáciu. Poslúchol som a reklamácia bola na svete. Odpoveď na moju reklamáciu prišla v priebehu troch týždňov s textom " Ospravedlňujeme sa vám za spôsobené komplikácie a v prílohe posielame dobropis na uvedenú sumu, tvoriacu výšku vám zaslanej faktúry. " "OK" povedal som si sám sebe, veď takéto veci sa stávajú.

Keď prešiel ďalší mesiac od môjho posledného kontaktovania môjho známeho - dovolenkára, usúdil som, že by som mu mohol zase zavolať, čakať na jeho telefonát bolo mojim zbožným želaním. Veď som chcel predsa službu, za ktorú som si zaplatil tak prečo by som mal očakávať aj dodanie tejto služby. Na Slovensku je to tak! Kvalita a úroveň služieb = čím väčšia organizácia, tým horšie služby. No aby som sa vrátil k telefonátu s mojim známym, ktorý nás mimochodom neposunul, nie že o krok vpred ale naopak asi o dva vzad. Dal som mu jasne najavo jeho neprofesionalitu a nespoľahlivosť. Stále sa odvolávať na dovolenkové obdobie bola dosť slabá náplasť. A tak som mu oznámil, že sa budem sťažovať na jeho prístup, samozrejme ako inak osobne na pobočke t-comu, formou reklamácie. Tak som sa zase pekne vybral do pobočky, vystál si radu, vyrozprával znovu celý môj t-com príbeh a spolu s pracovníkom t-comu zoštilizoval reklamáciu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A čo si myslíte, že sa stalo? No keďže sme sa posunuli v čase o ďalší mesiac, t-com sa rozhodol mi poslať ďalšiu faktúru za mnou odobraté služby. Poviete si "nonsense " ale u nás to tak chodí. A tak som sa zase vybral do pobočky a odstál radu a zase som spolu s pracovníkom t-comu napísal reklamáciu. Už sme sa na tom celkom zabávali, len keby ma to nestálo môj čas a teda aj peniaze.

Po ďalších asi troch týždňoch mi prišla odpoveď ohľadne sťažnosti na môjho známeho, citujem " Postup nášho zamestnanca bol v súlade s našimi internými smernicami, poskytol vám odbornú starostlivosť a informácie. Preto vašu sťažnosť vnímame ako neopodstatnenú. " " No a čo si čakal Stano", pomyslel som si, " zabudol si kde žiješ?". Následne na to mi prišla odpoveď, na reklamáciu v súvislosti s neoprávneným fakturovaním služieb, kde mi okrem bla bla bla, preposielajú v prílohe aj dobropis.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Asi po troch mesiacoch, od podania mojej žiadosti o preloženie už existujúcej linky, mi prišla doporučená pošta a odosielateľom bol môj operátor t-com. V liste stálo, resp. ležalo, teda bolo napísané " Oznámenie o technickej nemožnosti preloženia." Voala, takže služby naozaj na úrovni. Takže po troch mesiacoch čakania, niekoľkých reklamáciách, sťažnostiach, takýto záver.

Na základe týchto skutočností som sa rozhodol navštíviť zase pobočku, vy už viete akého operátora, nebudem ho už uvádzať, lebo je mi vždy pri tom nevoľnejšie, za účelom požiadania o zrušenie služieb, keďže nie je možné mi ich poskytnúť vzhľadom na technickú nemožnosť. A pekne poslušne som zase čakal na odpoveď.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Určite už asi tušíte ako to dopadlo. Nie len, že mi poslali ďalšiu faktúru za poskytnuté služby, ešte mi zamietli moju žiadosť ktorú som vnímal už skôr ako formalitu. Chcete počuť odôvodnenie, tak nech sa páči " ... v zmluve o pripojení sa poskytovateľ zaviazal zriadiť prístup k sieti a poskytovať s ním spojenú službu... preloženie sa môže realizovať v prípade technickej uskutočniteľnosti..." alias, keď nie sú technické možnosti platí plán B a to, že službu mi budú ďalej poskytovať na predhádzajúcej adrese, čiže na adrese mojej firmy... čo tam potom, že ju tam nevyužívam a preto som žiadal o preloženie.

Na záver môžem skonštatovať asi toľko. Človek, klient, zákazník, ťahá proste vždy za kratší koniec, zo zmluvného, inak povedané partnerského vzťahu, mu vyplývajú v prevažnej miere iba povinnosti a jeho práva sú také maličké až by som povedal skoro žiadne. To, že ste u nich dlhoročným klientom a čo, veď ich majú ešte asi dosť a nových stále lákajú na lepkavé rečičky spojené so zavádzajúcimi ponukami. Pri otázke prečo dlhoročný klient je postavený na rovnakú pozíciu ako nový klient, resp. veľakrát má tu pozíciu nový klient ešte lepšiu, mi kompetentný pracovník odpovedal " viete, to je vec softvéru, čiže počítaču." Naozaj veľavravné a absolútne neľudské, keď s vami pracujú ako s vecou a rozhoduje o vás a vašich podmienkach umelá inteligencia. Kde sa stráca to humánne, kde sa strácame my ľudia, naozaj o nás budú rozhodovať obvody a čipy zvané počítače. Snáď nie!

Stanislav Barta

Stanislav Barta

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  1x

pozitívne naladený optimista Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu